چگونه یک استایل هنری بزنیم؟

چگونه یک استایل هنری بزنیم؟

چگونه یک استایل هنری بزنیم؟ پاسخ بسیار ساده است: دیگر نگران این نباشید که آیا آیتم‌های انتخابی شما به اندازه کافی هنری است یا خیر! در عوض، به این فکر کنید که می‌خواهید پوششتان چه چیزی را در مورد شما بیان کند. آیتم‌هایتان را بر اساس نگاهی که نسبت به خود دارید بپوشید، به خصوص آن‌هایی را که بر اساس مد روز نبوده یا جزوه لباس‌های کژوال و روزمره نیستند. سپس، می‌توانید عناصر یک سبک هنری خاص را با سلایق و علایق پوششی خودتان ترکیب کنید تا مثل یک اثر هنری بدرخشد. اگر متن بالا زیادی فلسفی است و منظورمان را از استایل هنری را متوجه نشدید، اصلا جای نگرانی نیست! چون قرار است در مقاله پیش رو قدم به قدم در کنار شما درباره انتخاب هایی که استایلتان را هنری‌تر می‌کند توضیح دهیم. مطمئن باشید بعد از مطالعه این مقاله خواهید فهمید که در ذهن دانشجویان هنری که برای خود در خیابان انقلاب سلانه سلانه قدم میزنند، چه میگذرد و استایل شخصی خود را چگونه میبینند. بنابراین با تک آرینا همراه باشید.

عناصر استایل هنری

برای هنری‌تر کردن استایل خود باید با مفاهیم زیر آشنایی حداقلی داشته باشید تا بتوانید اصول هارمونیک کردن استایلتان را رعایت کنید.

بافت (Texture)

بافت فیزیکی پارچه‌تان یک نقطه شروع عالی برای تفاوت استایل هنری با لباس های روزمره است. اکثر آیتم‌های روزمره و لباس‌های کژوال به بافتی صاف و یکنواخت و ساده دارند و این باعث می‌شوند تا در میان اطرافیانتان محو شوید. با پارچه‌های درشت بافت، چین‌دار(پلیسه)، خز و پشم و دیگر پارچه‌های پر سر و صدا، میتوانید نسبت به اطرافیانتان برجسته شوید.

ریتم (Rhythm)

ریتم بصری بخش کمتر توجه شده در استایل کردن لباس‌هاست. تعریف ریتم در هنر، چگونگی و زمان تکرار برخی عناصر بصری در بخش‌های مختلف یک اثر هنری می‌باشد. برای مثال پوشیدن یک پترن یا بافت یا یک پالت رنگی تکرار شونده راهی آسان برای افزودن ریتم بصری به لباس است. البته می‌توانید با هماهنگ کردن اکسسوری‌های مختلفی مثل کفش، کمربند و گوشواره با یک تم خاص، استایلتان را ریتمیک تر کنید.

عناصر استایل هنری

رنگ (Color)

لباس‌ها با رنگ‌های مختلف و خاص در کنار اینکه کمد لباس شما را هنرمندانه‌تر می‌کند، بر روحیه شما نیز تأثیر مثبت می‌گذارد و به شما اجازه می‌دهد تا در خلاقانه‌تر کردن استایلتان دست بازتری داشته باشید. اگر برای مدت کوتاهی رنگ‌های خنثی را کنار گذاشته و به جای آن با طرح‌های رنگی جسورانه بازی کنید، می‌تواند در مدت کوتاهی سبک هنری شخصی خود را پیدا کنید. در اینجا چند رنگ هنری و خلاقانه پیشنهاد می‌دهیم که می‌توانید آن‌ها را امتحان کنید:

  • قرمز، نارنجی، زرد و قهوه ای
  • آبی های سلطنتی، بنفش و فوشیا
  • صورتی تند و قرمز پررنگ
  • رنگ های نئونی

اگر برایتان سوال است که چرا یک پالت رنگی به یک مدلی که در اینستا دیده اید میآید اما روی ظاهر شما نمی‌شیند، احتمالاً از نظر رنگی یک ناهماهنگی پنهان وجود دارد. مثلا کسانی که جواهرات نقره ای را ترجیح می دهند، احتمالا پوست های روشن تری دارند، در حالی که کسانی که بیشتر از زیورآلات طلایی استفاده میکنند، پوستی با رنگ های گرم تر دارند. با این حال، اینها فقط نکاتی کلی هستند. رنگ های های مختلف را امتحان کنید تا زمانی که یک پالت فوق العاده را پیدا کنید.

مطالعه بیشتر: با جلیقه زنانه چی بپوشیم؟

چگونه یک استایل هنری بزنیم؟

اکسسوری ها استایل هنری

اکسسوری‌های هنری جایگاه مهمی در این سبک پوششی دارند زیرا هدف اصلی آن‌ها خارج کردن سادگی و یکنواختی از استایل به وسیله رنگ‌ها و طرح‌های خلاقانه (گاها حتی عجیب و غریب خود !!!) می‌باشد. در این قسمت با چند نمونه اکسسوری استایل هنری آشنا می‌شوید :

- انواع شال هنری

- انواع کلاه

- ساعت کلاسیک یا فانتزی

- دستبند‌های دست‌ساز

- گردنبندهای دست‌ساز

- انگشتر

- عینک‌های هنری و فانتزی

- کیف پول

- انواع کیف سوزن دوزی و سنتی و کیف‌های ساده

- کمربند

از میان این آیتم‌های زیورآلاتی چون گوشواره و دستبند و گردنبند، آیتم‌های دخترانه‌تری هستند که سریع‌تر مورد توجه قرار گرفته و وزن بالاتری در خارج کردن استایل از حالت معمولی دارند. زیورآلات سوزن دوزی شده و مونجوق بافت تک آرینا به خوبی می‌تواند استایل شما را خاص کرده و زیورآلاتی به شما هدیه کند که به این راحتی‌ها در بازار گیر نمی‌آید!

استایل هنری دخترانه

استایل‌های هنری صرفا منحصر به دخترها نیست، اما به دلیل ماهیت آزادانه‌تر و رنگارگ تر این استایل معمولا جوان‌ترها مشتری‌های پروپاقرص این سبک می‌باشند.خوشبختانه ما در ایران انواع هنرهای دستی قال اجرا بر روی اکسسوری‌ها و لباس‌ها را داریم که می‌تواند برای تکمیل استایل هنری شما کاملا مناسب باشد. هنرهایی مانند پته‌دوزی، مکرومه، ترمه‌بافی، زردوزی، گل‌دوزی، سنگ یا نگین‌‌دوزی و مروارید دوزی، بافتنی، ملیله‌دوزی و منجوق‌دوزی، قلاب بافی، نقاشی روی پارچه، چاپ‌‌های دستی و دوخت‌های سنتی من جمله بلوچ دوزی و بخارا دوزی و زرتشتی دوزی و مانند این‌ها، همه تزییناتی هستند که بر روی لباس‌های هنری می‌بینید.

خبر خوب اینکه تک آرینا در حوزه تولید این اکسسوری‌ها و لباس‌ها به صورت تخصصی کار کرده و شما می‌توانید انواع محصولات سوزندوزی شده (از محصولات محلی و قومی ایرانی مثل بلوچ دوزی گرفته تا سوزن دوزی‌های کلاسیک‌تر مثل گلدوزی و شماره دوزی) را از فروشگاه اینترنتی تک آرینا تهیه کرده و با خیال راحت از کیفیت این محصولات از آن‌ها استفاده کنید.

استایل هنری دخترانه

نتیجه گیری

نهایتا برای داشتن استایل هنری ، مهم‌ترین نکته داشتن خلاقیت است و ترکیب لباس‌ها در استایل‌های هنری معمولاً حاصل خلاقیت سازنده و با استفاده از آیتم‌های دست ساز می‌باشد. اگر شما دوست دار طراحی و خلق استایل‌های خاص و جدید هستید، این سبک مناسب شما می‌باشد. سبک هنری در دنیای مد و فشن به دنبال نشان دادن فردیت انسان‌ها است و طرفداران استایل هنری معمولاً هنرمندانی هستند که با توجه به رشتۀ هنری (علی الخصوص هنر های تجسمی)، نگاه خاص خود را با سبک‌های هنری خاص ترکیب کرده تا ظاهری جذاب اما با معنا برای استایل خود خلق کنند. در واقع افرادی که سروکاری با هنر ندارند اما علاقه مند به دنیای هنر هستند هم می‌توانند به این سبک لباس بپوشند.